Aktiv uke!

 

Den siste uken har jeg virkelig fått kjenne på løpeglede og aktiv hverdag. Kroppen er nå sliten, men på en god måte. Jeg kjenner på gangsperre, men i levelige mengder og jeg kjenner på litt verk her og der, også i levelige mengder.

Men først og fremst kjenner jeg på gleden av å ha mestret noe. Gleden over at vinteren har stengt ned og våren er her med alle dens fine små glimt av lykke. Dagens to løpeturer på jobb i frisklivssentralen illustrerte dette på en god måte. Midt i den tyngste bakken slo bjørkeknopper imot oss og veikanten var full av hvitveis. Fuglene sang og temperaturen var bra til tross for litt i overkant mye vind. Følelsen av å leve var til å ta og føle på. Et nydelig øyeblikk!

 

Jeg vil virkelig anbefale alle å komme seg ut enten man løper eller går bare for å kjenne på at livet er verdt å leve! For mange er dørstokkmila lang, men hvis man kun går ut en liten tur kun for å kjenne på luften, livet og fuglesangen, så er man allerede i gang.

Men tilbake til den uken som har gått. Den begynte med oppladning til Bergen City Maraton, fortsatte med selve løpet som jeg har skrevet litt om her.

Og forberedelser samt Frank Løke og hans mankini løp du kan lese mer om her.

 

I alle fall så har jeg altså tilbakelagt ganske mange kilometer med løping siste uken. Først en god del kilometer som forberedelse til løpet, så selve løpet på 2 kilometer Lørdagen. Videre løp jeg 3 kilometer Søndagen, 4,5 kilometer om mandagen, 1 mil om Tirsdagen og altså nær 1 mil i dag.

Nå kjenner jeg det bra i bena og jeg tar nå et par dager med restitusjon. Restitusjon er også viktig.

 

Poenget mitt her er altså at selv om dette er tungt har jeg både LÆRT MEG Å LIKE samt VALGT Å ELSKE det å løpe. Det er altså noe jeg ikke kunne fordra tidligere, men som med all endring må man ta noen valg i livet. Mitt valg var å gjøre noe på flere områder, men altså først og fremst å få bedre kondisjon. Og når jeg løper en mil og det kjennes mer i bena enn på pusten, så føler jeg at jeg har oppnådd dette. Men trening er ferskvare og jeg liker å ta en løpetur for å opprettholde kondisen.

Jeg har også full forståelse for de som ikke ser seg selv løpende, men tro meg, forsøk å gjøre noen valg der valgene innebærer at du gjør noe som du overhodet ikke kunne se for deg tidligere. Vær åpen for alle slags endringer også de som du ikke ser for deg er deg.

For de valgene kan faktisk bli deg!

Mvh Willy

 

#løpe #glede #livsstilsendring #aktiv #hverdagsaktiv #læring #mestring #motivasjon #endring #kondis #gangsperre

 

 

 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top