Årets første bad!

Reklame | Bangerhead, iDeal

 

I dag har man fått mye godt servert i form av sommerværet som har landet på terrassen vår. Og i hele nabolaget med omegn for den saks skyld.

Dagen begynte oppskriftsmessig med løpetur 4×4 og 3000 meter klokken 09.00 i morges, og en kjapp sykkeltur etter at vi fikk en sykkel i posten. Ja det har seg slik at kona kjøpte ny skriver på nett, og fikk altså en flatpakket sykkel med på kjøpet. Som jeg selvsagt måtte skru sammen. Vel i virkeligheten skrudde vi den vel egentlig sammen, sammen, men med kona den mest perfekte i verden som ingeniør og supervicor. Etter en time med banning og svetting over deler som ikke passet sammen, fikk vi endelig vidunderet sammen. Det passet bra og teste den ute i dag så jeg kastet meg villig på den og tråkket i vei. Alt virket og antall meter ble trygt tilbakelagt og klokken gav meg en beskjed om at jeg hadde forbrukt 78 kcal.

Jeg velger å tenke at det var rundt midjen de forsvant fra. Dessuten gikk det nok med en del kalorier den timen det tok å skru faenskapet sammen. Så aldri så galt at ikke hverdagsaktivitet er godt for noe!

Men, sykkelen var altså helt ok den og vil bli brukt til og fra for litt avveksling fra løpingen.

 

Her er et bilde av vidunderet.

Men altså det var jo altså en ny skriver hun hadde kjøpt. Den var for øvrig også helt ok.

Men det var selve dagen i dag. Altså den beste dagen på veldig lang tid og balsam for en frossenfisk som meg. Jeg har så vidt begynt å tine opp etter vinterens dypfrysing og dagen i dag med sine 25 grader var i så mæte perfekt!

Så perfekt at vi bestemte oss for å grille i dag også, samt tok en fisketur ut i havgapet sånn helt på sparket.

Og selv om vi ikke fikk fisk så ble jeg likevel grepet av stunden og presset fra kona og etter å ha bunnfrosset tærne mine et par prøvedypp, så i et øyeblikk av galskap lot jeg det stå til og stupte i sjøen! Årets første ordentlige bad var et faktum!

Men du herre moses, så kaldt det var. Det kjentes ut som et støt mot hodet i det ishinnen knuste i overflaten og kroppen gled nedover i noe som føltes som slush. Noen få, men intense sekunder og fem svømmetak senere var jeg på land igjen og fikk teppe rundt meg. Djeeezes for en herlig opplevelse!

Dette må gjøres igjen!

 

Fortsatt god helg!

  

#bad #svømmetur #sommer #sjø #sol #trening

 

 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top