KATJING! Gevinst!

 

30 sekker ved på døren i dag godfolk! KATJING! Gevinst!

Finnes vel ingen bedre trening enn å stable ved en mørk og etterhvert kald, tidlig høstkveld.

Etter å ha bestilt en ladning med 30 sekker ved, kom den levert på døren i dag. Det vil si at den ble dumpet utenfor. Det krevde innsats for å få den inn i uteboden før regnet tok den helt.

Perfekt! Nyttig trening både for biceps, triceps og mage/rygg. Ikke den helt lange og krevende økten, men selvsagt på toppen av dagens økt med frisklivssentralen.

Alt i alt er det nyttig å klare en liten økt for dagen med et eller annet. Ikke bare er det nyttig for kroppen, men det gir også mye for ens selvtilfredshet.

Det vanskelige er å motivere seg til “såkalte”kjedelige ting. Spesielt etter en lang og gjerne slitsom arbeidsdag, men det å lære seg endring fra en inaktiv livsstil eller vane, til en aktiv, er verdifullt.

Selv ser jeg på det som jeg før synes var kjedelig på noe som nå gir meg en eller annen form for gevinst. I så måte samler jeg nå på gevinster i form av bedre helse. Endring krever at man øver på å like noe. Endring krever at man er åpen for å forandre noe som man før likte, nemlig usunne ting man da har øvd på å like i alle år. Man må øve på det stikk motsatte.

Denne endringsprosessen kan ta mellom 7 og 12 måneder eller mer før hjernen etablerer nye vaner og kvitter seg med de gamle og uønskede vanene.

Selv liker jeg å samle på gevinster som sagt og det skal jeg fortsette med resten av livet. 

Denne vanen er nå etablert i mitt system og jeg høster nå gevinstene av dette. Og tro meg, nå kjennes 30 sekker ved mer ut som en belønning enn som et ork! 

Mvh Willy 

#høst #trening #hverdagsaktiv #motivasjon #aktivitet #helse #ved #stable #livsstilsendring #livsnyter #livet #livsglede #jobb 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top