Bråk i øret? Eller tempohjelp?

 

Mange som er ute og løper har en eller annen form for musikk i øret. Og at det øker prestasjonen din finnes det flere studier som antyder at det gjør. Mest fordi man følger et rytmeløp der tempoet styres i forhold til rytmen i musikken antagelig, samt at de fleste nok synes det er hyggelig med musikk til den daglige aktiviteten sin.

Selv løper jeg mer enn gjerne turene mine uten musikk. Jeg foretrekker å lytte til mine omgivelser enten det er vann som klukker, vinden som blåser, fuglene som synger eller bare stillheten som råder. Det gir en spesiell ro i sjelen å løpe uten “bråk” i ørene.

Og akkurat det med ro i sjelen er målet mitt med løping. Det er noe med å få tømt hodet fullstendig under en løpetur. Og jeg opplever sansene bli sterkere påvirket uten musikk. Ikke minst når jeg løper i naturen. Da vil jeg gjerne ha alle mine sanser påskrudd.

Eneste unntaket mitt er når jeg har løpeturer på mølla. Da er det fint å ha på musikk som angir det tempoet jeg ønsker. 

Hva foretrekker du? Gi en tilbakemelding i kommentarfeltet da vel!

Mvh Willy

#løpe #leve #livsstil #nyter #sommer #sol #hverdagsaktiv #motivasjon #aktivitet #helse #livsstilsendring

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

2 thoughts on “Bråk i øret? Eller tempohjelp?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top