Den betydelige ubetydelige treningen

 

Dagen i dag har foruten en travel arbeidsdag, bestått av rolig restitusjon med skarpt fokus på hverdagsaktivitet.

Så hva menes da med ubetydelig trening som da egentlig burde blitt regnet som betydelig?

Har du noengang tenkt på at det du vanligvis gjør i hverdagen egentlig kan regnes som trening? Med kun små justeringer kan daglige gjøremål bli til gode treningsøkter. Alt handler om å justere det man gjør.

La meg ta et kjent eksempel. Alle kjenner til eksempelet med “å ta trappene i stedet for heisen”. Greit nok det. Et helt ok råd, men hva med å løpe opp trappene hver gang i stedet for? Det gjør jeg hver eneste gang jeg tar trappene på jobben.

Og hva med å finne ting man kan løfte et par ganger i timen gjennom arbeidsdagen? Dette kan være hva som helst. Løft tre serier ganger 10 der knebøy inngår i øvelsene. Og bær gjerne med deg noe tungt mellom etasjene hvis du beveger deg gjennom flere etasjer i en arbeidsdag.

Det er også fullt mulig å samle en liten gjeng med kolleger å ha litt stretching mellom slagene. Man trenger ikke mange minuttene på dette for å få effekt. Bruk fantasien for å maksimere det du gjør til vanlig og du vil raskt få resultater du ikke ville fått ellers.

Husk at alt teller og at det som egentlig man tror er ubetydelig, faktisk er mye mer betydelig enn man tenker.

Ønsker alle en god kveld og en flott uke!

Mvh Willy 

#Hverdagsaktiv #motivasjon #aktiv #aktivhverdag #aktivitet #helse 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top