I ensom majestet

 

I ensom majestet

Et utrykk som ble etablert i norge allerede tilbake i 1879 i en avis. Antagelig er det en oversettelse fra en engelsk tekst der “lone majesty” et i dag lite brukt uttrykk i engelsk dagligtale. I ensom majestet betyr noe slikt som at noe “står alene, i all sin prakt”.

Ok. Det var referansen til overskriften min i dag. Litt slik som jeg følte når hele banemannskapet til Nest Sotra fulgte meg med øyne og ører der jeg i ensom majestet løp mine 25 runder på #ågotnes idrettspark Søndag. Det var hjemmekamp og altså ivrig banemannskap som jobbet med matten og i kulissene.

Uansett. Jeg hadde jo #hverdagsaktiv søndag der jeg hadde invitert alle som ville komme til gratis trening og motivasjon. Denne gangen var det ingen som hadde anledning og det var derfor jeg da altså løp i ensom majestet.

Etter rundt 18 runder løping tror jeg banemannskapet synes synd i meg. De sørget for å sette på god 70talls rock og det løftet humøret betraktelig. Løpingen gikk da på autopilot resten. Takk til #nestsotra og deres banemannskap!

Så der løp jeg altså i egne tanker og fikk en god gjennomgang og tilførsel av endorfiner. Jeg håper dog at det til syvende og sist er inspirerende for flere at slike initiativ eksisterer. Jeg fortsetter tilbudet hver søndag fremover og håper flere blir med meg på fellestreninger fremover. Denne gangen var vi kun meg og min kone, altså vi som utgjør teamet hverdagsaktiv.

Kanskje vi kan løpe flere majester sammen fremover da ensomme majesteter ikke er så morsomt som fellesmajesteter.

Mvh Willy 

#Hverdagsaktiv #motivasjon #aktiv #aktivhverdag #aktivitet #løpetur #sotra #ågotnes #nestsotra 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

2 thoughts on “I ensom majestet

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top