Lag deg intens hverdagstrening

 

Hallo folkens! 

Aller først i dag har jeg en aldri så liten oppdatering i menysystemet mitt å fortelle om. Det er nå kommet en kategori til på hovedsiden som heter MEST LEST. Her kan dere finne mine mest leste innlegg gjennom tidene og er således en liten huskelapp for alle om ulike tema som har fått oppmerksomhet. God lesing!

Dagens korte innlegg har bare en liten påminning om hverdagsaktivitet. Dagens tips er rett og slett å lage deg små og intense hverdagstreningsøkter tilfeldig plassert utover dagen.

Er du for eksempel på jobb så legg inn ulike øvelser som utfordrer muskulaturen din. Selv løper jeg ALLTID opp alle trapper på jobben. Uten unntak. Fint å gå opp trappene i stedet for heis, men ENDA bedre å løpe raskt opp trappene. Og har du svært mange så bli skikkelig andpusten før du tar pause. Man kan også ta to eller tre trinn om gangen for å styrke lårmuskulatur.

Stå mest mulig i løpet av dagen. Og ikke bare stå, men legg inn tåhev alle steder der det måtte passe. Har du mulighet til å ta MINST femti til hundre tåhev hver gang, så er det supereffektivt for legger. Krampe? Ikke farlig. Ta en fem sekunders pause og fortsett.

Har du mye stillesitting i løpet av dagen? Sitter på kontor eller noe? Vel, ta økter hver time med statisk knebøy. Sett deg nesten ned på stolen, la det være en centimeter igjen og hold rumpen der så lenge du klarer. Gjenta tre ganger. Gjør du dette hver time i løpet av en arbeidsdag så gir dette god effekt over tid.

Uansett hvilken jobb du har eller om du har venner som trenger en håndsrekning så tilby å hjelpe med å flytte ting eller ta husarbeidet på hurtigmåten. Man blir ganske andpusten hvis gulvet vaskes for hånd der man kombinerer vaskingen med plankeøvelser, armhevinger og lignende. Bruk fantasien neste gang du vasker gulvet. Menn bør ta sitt ansvar her og virkelig skrubbe dekket i egen båt.

Vel det var dagens små tips til hverdagstrening. Ser frem til å få MANGE flere tips! Fyll ut i kommentarfeltet eller følg opp på vår facebookside. Her finner du den.

God kveld til alle dere fine folk!

Mvh Willy 

#hverdagsaktiv #motivasjon #aktiv #aktivhverdag #aktivitet #ferie #helsegevinst #helse 

Hei og velkommen til mitt lille blogghjørne. Jeg er en Ergoterapeut, fotograf, kunstner, selvstendig næringsdrivende, rørlegger, far til fire og bonusfar til to. Jeg blogger om litt av hvert men hovedfokuset er å fremme en mest mulig aktiv hverdag for ALLE! Jeg er levende opptatt av livet, hverdagsaktivitet, livsstilsendring og rehabilitering i et ergoterapeutisk perspektiv, samt kunst og trening. På bloggen her kan du følge mine tips til livsstilsendring og trening, men også en blanding av livets krydder, utfordringer, gleder og sorger. Med videreutdanning i rehabilitering og mange års erfaring med frisklivssarbeid har jeg også en formell kompetanse innen livsstilsendring og tilpasning av aktivitet. Jeg tar nå oppdrag som personlig trener og livsstilscoach og har personlig oppfølging der dette behøves. Kontakt meg på mail for nærmere informasjon. Jeg brenner for å hjelpe mennesker med ulike utfordringer i forhold til livsstilsendringer og har mange års erfaring med dette profesjonelt. Gjennom egne erfaringer fra et langt liv med mye erfaring på mange områder deler jeg det meste av råd og tips på denne bloggen. Jeg er også foredragsholder innen temaet livsstilsendring og motivasjon Mvh Willy Alle bilder og tekst på bloggen er copyrighted. Det som ytres på bloggen er mine personlige tanker og meninger. Sponse meg? Viktige budskap trenger å spres. Folkehelse er et slikt område. Ønsker du å hjelpe til med å sponse bloggen så kontakt meg på [email protected]
Posts created 611

2 thoughts on “Lag deg intens hverdagstrening

  1. Som musikk i mine ører! På jobben min er vi med på Dytt-aksjonen. Mer om den på Dytt.no. Mange sier at det gir motivasjon for å trene mer enn vanlig. Kanskje vil det også gi en langsiktig lyst til å være i mer aktivitet? De siste dagene har jeg ikke fått trent noe, men når jeg så den trappa di kom jeg til å tenke på skolen til ungene. Der er det noen skikkelig fine trapper for spensthopp og slikt. Takk for motivasjon! 🙂

  2. Takker for tilbakemelding:) dytt har jeg vært med på tidligere. Det er en fin måte å bli mer aktiv på. Garantert. Trapper og motbakker er mine favoritter. ha en flott og aktiv dag Øyvind Blindheim:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top