Lag deg intens hverdagstrening

 

Hallo folkens! 

Aller først i dag har jeg en aldri så liten oppdatering i menysystemet mitt å fortelle om. Det er nå kommet en kategori til på hovedsiden som heter MEST LEST. Her kan dere finne mine mest leste innlegg gjennom tidene og er således en liten huskelapp for alle om ulike tema som har fått oppmerksomhet. God lesing!

Dagens korte innlegg har bare en liten påminning om hverdagsaktivitet. Dagens tips er rett og slett å lage deg små og intense hverdagstreningsøkter tilfeldig plassert utover dagen.

Er du for eksempel på jobb så legg inn ulike øvelser som utfordrer muskulaturen din. Selv løper jeg ALLTID opp alle trapper på jobben. Uten unntak. Fint å gå opp trappene i stedet for heis, men ENDA bedre å løpe raskt opp trappene. Og har du svært mange så bli skikkelig andpusten før du tar pause. Man kan også ta to eller tre trinn om gangen for å styrke lårmuskulatur.

Stå mest mulig i løpet av dagen. Og ikke bare stå, men legg inn tåhev alle steder der det måtte passe. Har du mulighet til å ta MINST femti til hundre tåhev hver gang, så er det supereffektivt for legger. Krampe? Ikke farlig. Ta en fem sekunders pause og fortsett.

Har du mye stillesitting i løpet av dagen? Sitter på kontor eller noe? Vel, ta økter hver time med statisk knebøy. Sett deg nesten ned på stolen, la det være en centimeter igjen og hold rumpen der så lenge du klarer. Gjenta tre ganger. Gjør du dette hver time i løpet av en arbeidsdag så gir dette god effekt over tid.

Uansett hvilken jobb du har eller om du har venner som trenger en håndsrekning så tilby å hjelpe med å flytte ting eller ta husarbeidet på hurtigmåten. Man blir ganske andpusten hvis gulvet vaskes for hånd der man kombinerer vaskingen med plankeøvelser, armhevinger og lignende. Bruk fantasien neste gang du vasker gulvet. Menn bør ta sitt ansvar her og virkelig skrubbe dekket i egen båt.

Vel det var dagens små tips til hverdagstrening. Ser frem til å få MANGE flere tips! Fyll ut i kommentarfeltet eller følg opp på vår facebookside. Her finner du den.

God kveld til alle dere fine folk!

Mvh Willy 

#hverdagsaktiv #motivasjon #aktiv #aktivhverdag #aktivitet #ferie #helsegevinst #helse 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

2 thoughts on “Lag deg intens hverdagstrening

  1. Som musikk i mine ører! På jobben min er vi med på Dytt-aksjonen. Mer om den på Dytt.no. Mange sier at det gir motivasjon for å trene mer enn vanlig. Kanskje vil det også gi en langsiktig lyst til å være i mer aktivitet? De siste dagene har jeg ikke fått trent noe, men når jeg så den trappa di kom jeg til å tenke på skolen til ungene. Der er det noen skikkelig fine trapper for spensthopp og slikt. Takk for motivasjon! 🙂

  2. Takker for tilbakemelding:) dytt har jeg vært med på tidligere. Det er en fin måte å bli mer aktiv på. Garantert. Trapper og motbakker er mine favoritter. ha en flott og aktiv dag Øyvind Blindheim:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top