Hvorfor i all verden blogger jeg?

 

Hei alle gode mennesker!

I dagens ørlille innlegg har jeg lyst å peke på hva som gjør at jeg blogger og hvordan dette er positivt for meg. Jeg nevner også forsiktig det som skjer i kroppen når man har en kronisk sykdom. Det er også en av grunnene til at jeg blogger. Det finnes selvsagt mange kroniske sykdommer og lidelser og det finnes mange mennesker som er kronikere. 

Ja så hva så? Vi er alle forskjellige og vi takler alle sykdom på forskjellig vis. Noen er så sliten at man ikke klarer noe som helst, andre igjen er mindre påvirket. Noen har flere lidelser, andre igjen flere lidelser og også andre vansker i tillegg. Så hvem er vi? Vi som er kronikere er individer med egne tanker, følelser og evne til å takle ting. Vi har alle forskjellige utgangspunkt og vi alle har opp og nedturer i livet.

Så stakkars den som prøver å fortelle oss deres sykdom, slit og erfaringer. Hva f…. vet dem om hvor slitsomt det er? De sitter der å skriver sine artikler, utbroderer og forklarer på godmorgennorge og har selvsagt en løsning på ALT. Er det ikke slik? Gidder vi å lese om deres erfaringer? De som er så fordømt selvgode at alt dem gjør funker for dem? Hva vet dem om hvordan JEG har det?

Der ligger dem å velter seg i egne erfaringer. Stappfull i penger, og med pittelitt vondt i en tå av og til. Hva f vet dem om MINE plager? Daglig kommer dem trekkende med en positivitet rundt seg som egentlig er ondskapsfull mot oss som ikke har krefter til å tenke positivt. Er det virkelig slik? Nei selvsagt ikke. De gjør det som er fint, nødvendig og viktig for dem. Det er ingenting galt i å ha god økonomi, vondt i en tå eller andre “ubetydeligheter”. Det er viktig for dem. Det skal, bør og må vi akseptere. Alltid. Alle har vi våre grunner til mangt og meget i livet. 

Penger er ikke alt i livet. Det betyr ikke at man ikke trenger dem. Vi lever i et samfunn som der det meste koster penger. Men penger er ikke viktig fordi TANKENE ER GRATIS. livet gir og livet tar. Det vet jeg i alle fall. Ikke kan jeg styre det heller. Ikke så mye i alle fall. Penger kan ikke kjøpe lykke og god helse. I det perspektivet betyr penger nada! 

Jeg er ikke alltid positiv. Faktisk så er jeg oftere negativ i hverdagen enn positiv. Jeg har ikke trent min kroniske sykdom bort. Faktisk så har jeg smerter hver eneste forbanna dag! Jeg synes ikke det er stas å være fattig. Faktisk så har jeg selv vært fattigere enn de fleste. Men nå når jeg har et ordnet liv så hjelper ikke penger på helsen min i særlig grad.

Forskjellen her er at jeg har lært meg noen ting i livet som har lettet hverdagen for meg. Jeg setter STOR PRIS på å hele tiden lære mer. Hver eneste dag. Hver eneste dag finner jeg det gode, det positive og det dønn ærlige hos mennesker. Dømmer jeg noen av dem? Aldri. Slik er nemlig jeg skrudd sammen. Hva folk kommer med er potensielt ny kunnskap. Ikke en forbanna selvhevdelse og syting om eget liv, sykdom og smerte. De er mennesker rundt meg med kroniske sykdommer, psykiske lidelser, fattigdom, mobbeofre og alt annet som man sliter med.

Skal jeg da slutte å være positiv? Skal jeg falle for fristelsen å kun se meg selv? Skal jeg ikke gjøre som dem å dele min kunnskap, erfaring og kjennskap til ting som mange er rammet av? I et ørlite håp om at et eneste menneske kan finne noe som hjelper akkurat ham eller henne? Derfor blogger jeg. Fordi jeg har lært og erfart at positive tanker ER bedre enn negative. Som blogger ønsker jeg da å spre positive tanker og gleder, men også reflektere over ting som er noe mindre lystig. Jeg blogger fordi det gir meg svært mye å høre at mine erfaringer er til hjelp for andre.

På samme måte finner jeg hjelp, tips og gode positive tanker hos andre bloggere med et budskap. Hos bloggere med sine ting og sitt liv. Fordi jeg trenger å finne ut ting i livet. Derfor blogger jeg. Derfor deler jeg mine ting. Jeg trodde aldri jeg kom til å blogge, men dette har utelukkende vært en positiv reise for meg. Hver eneste dag suger jeg inn alle positive og negative innlegg jeg finner. Fordi det BERIKER meg.

Så det er derfor jeg blogger altså. For å berike meg selv og andre.  For at det gir meg noe og fordi tilbakemeldinger jeg får på innlegg, viser at jeg gir noe bra og positivt til andre. Derfor. Da kan jeg leve godt med stillheten rundt det faktum at jeg blogger. Finnes tonnevis av folk som ser blogging som noe negativt. Selv tenkte jeg det samme. Men ved å tilføre meg selv erfaring og kunnskap rundt det å blogge,  har jeg funnet noe som altså gjør negativitet bedre, postivitet sterkere og hverdagen rikere. Hva som da er tøvete med blogging vet ikke jeg. Hva som da ikke skal trekkes frem som noe utelukkende positivt, vet jeg heller ikke. Litt forunderlig spør du meg. 

Er man en såpass åpen person som meg selv med meninger om mangt, så ser ikke jeg selv noe problem med å fremme viktige emner på bloggen, som blogger. Det er derfor jeg blogger, ikke sant? Når artikler jeg skriver virker positive og hjelpende for både meg selv og andre, ja så synes jeg det er verdt å kalle meg selv for en BLOGGER!

Ønsker dere ALLE en nydelig Søndag!

Mvh Willy 

#blogg #blogger #bergen #SOTRA #ågotnes #hverdagsaktiv #motivasjon #aktiv #aktivhverdag #aktivitet 

 

 

 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

7 thoughts on “Hvorfor i all verden blogger jeg?

  1. Viktig innlegg! Likte det der med Tanken er gratis! Viktig å tenke på! Da kan vi samtidig tenke på at våre tanker kan vi påvirke! Vi kan ikke tenke bort våre smerter, men vi kan tenke oss sterke. Samle styrke til å takle våre smerter. Noen tanker på en søndagskveld….

  2. Jeg er svært begeistret over at du velger å ha det fokuset du har. Det at du velger å fokusere på de positive øyeblikkene i hverdagen og de positive sidene ved trening. Vi mennesker tar valg hele tiden. Med utgangspunkt i egne holdninger, evner, opplevelser, dagsform, helse osv. Jeg er for at vi er aktive i forkant av de valgene vi tar. At vi tenker oss om, vurderer ulike mulige handlinger og reflekterer rundt hva valgene vil kunne føre til. Det er der vi mennesker er så forskjellige. For enkelte valg er faktisk lurere enn andre. Enkelte valg vil faktisk kunne gi oss et bedre liv, uavhengig av hva vi sliter med. Det er vanskelig å velge de gode alternativene hver gang. Det klarer nok ingen, men det er verdt å prøve, hver eneste gang. Nå kommer jeg ikke med konkrete eksempler, det trenger jeg ikke ettersom dette bare er en kommentar til et innlegg. Jeg velger likevel å bruke tid på det fordi jeg innbiller meg at det kan bety noe for noen.
    Vis Mot, ta egne valg. Og ta de valg som gir deg og andre et bedre liv.

  3. Øyvind Blindheim: takk for et reflektert og gjennomtenkt svar på innlegget mitt. Er helt enig i hva du beskriver og hvordan vi selv har ansvar for å ta valg som potensielt fører til noe bedre. En negativ inngang til ulike ting er ikke nødvendigvis bra. Men noen ganger er det bare slik. Det likevel slik at å velge positivitet alltid vil trunfe negativitet. 🙂

  4. Nydelig søndag til deg også. Jeg var også fordomsfull til blogging, hadde aldri lest en blogg og var sikker på at om det var noen som aldri kom til å blogge, så var det meg. Men her sitter jeg da, tre uker som blogger. Og grunnen, ja den har du beskrevet så jækla bra i innlegget over. Tar av meg hatten og sier amen. Tor-Amund (dia-pappa)

  5. overstokkogstein: takk for flott svar. Det å aldri prøve noe nytt begrenser vår kunnskap. Ved å prøve nye ting som blant annet blogging, ligger hjernen potensielt an til å danne 250 000 nye nerveforbindelser i timen. Galskap å ikke utnytte det 🙂

  6. Det meste er forsåvidt sagt, med et innlegg som jeg føler at du også «snakker/skriver» for meg og flotte kommentarer over her<3 Jeg er sikker på at flere tenker det du skriver om her.
    Jeg har hatt samme tanke om å blogge, og her jeg... fordi jeg opplever også at det beriker meg akkurat som du beskriver det.
    Tusen takk for at du satte ord på akkurat dette<3
    Ønsker dere en herlig mandag<3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top