Shopping er for ekte mannfolk!

 

Hallaien godtfolk! 

Min drømmetid er på vei! I alle fall sånn rent shoppingmessig. Julemåned, julekos, pynt og selvsagt shopping!

Jeg vet jeg har nevnt det før, men vil trekke det frem igjen nå. Jeg ELSKER Å SHOPPE! 

Vel det er kanskje ikke selve shoppingen som er det som trekker, men stemningen i det å svime rundt på et overfylt shoppingsenter. Ok, så vet jeg alltid hva jeg skal ha stort sett, det hjelper jo på. Ta for eksempel et eksempel med en ny t skjorte. Her deler vi shoppingen lett opp i ulike kategorier. 

T skjorte er lik klær. Altså nærmeste klesbutikk. Gå rett til målet, stans like innenfor døren og scann lokalet. Når objektet er lokalisert, manøvrer deg smilende mot stativet. Jeg vet at jeg skal ha en med størrelse large, så da finner jeg først riktig farge og form, så blar jeg raskt mot riktig plagg. Grabber til meg to for 199 og går målrettet mot kassen. Betaler uten å bli medlem ditt og datt da det forlenger prosessen. Gå rett ut i senteret igjen. DONE!

Her er det enkle ofte det beste. Stress oppstår når man skal på død og liv tutle sakte rundt mellom allslags hyller og snu og vri på hvert eneste plagg og størrelse. De er da for pokker helt lik!? 

Stress er ikke min ting som dere vet. Livsfarlig å bli utsatt for, men svært moro å se andre stresse. Kanskje man ikke har det særlig moro der man går i køen? Kona skal på død og liv se på gardiner, og man kan ikke begripe hvorfor? Vi har da gardiner?

Ille blir det kanskje for noen hvis hun finner på at gardiner må kjøpes, men ikke nok med det, nye gardinstenger må også til! Da vet du hva som kommer. Helt ok gardinstenger som ingen likevel ser, må byttes, demonteres og kastes. Så følger montering av nye. Og du kan ta f på at mekanismen er av ikke jordisk opprinnelse. To timer etter er de montert. Kona ser på deg og spør om de ikke er fine. Joda sier du, men ser dem ikke bak gardinene.

Men, happy wife, happy life, ikke sant?

Uansett. Shopping er moro når man bare vet å slappe av. Flyt gjennom gangene på senteret og nyt de små fine observasjonene rundt deg. Fang stemningene og se på menneskene, analyser og tenk på hva som skjuler seg bak hvert eneste menneske. En antropologisk studietur til senterets innfødte. En variasjon i livet der menneskearten viser ulike små gullkorn av ansiktsutrykk, og sure kommentarer. Der ektemenn tutler slukøret bak sine respektive koner med et såret og slagent blikk.

Jeg koser meg glugg i hjel i denne antropologiske gullgruven. Innimellom foretar jeg meg et par impulskjøp av batterier og treningsstrikk før jeg drikker kaffe på en kafe nær meg.

Så nå når julehandelen er i anmarsj, ser jeg frem til mange turer for å shoppe julenips, telys og annet nissetull. Koser meg med det å håper at andre også kan gjøre det. Jeg smiler til alle som går forbi meg og får utrolig mange smil tilbake. Hva man gir er hva man får, ikke sant?

Så tenk på shoppingteknikken neste gang du må inn på senteret. Ta det som en mann og snu det til noe positivt og interessant. Pust med magen og nyt opplevelsen.

Mvh Willy 

#hverdagsaktiv #motivasjon #aktiv #shopping #julehandel 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

2 thoughts on “Shopping er for ekte mannfolk!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top