Skjeggenisse!

Hei alle fine folk!

I dag vil jeg snakke litt om skjegg. Denne everlasting trenden som kommer og går med jevne og ujevne mellomrom. Selv synes jeg at det er fint med skjegg, men samtidig synes jeg at det får meg til å se eldre ut. Ikke det at jeg bryr meg nevneverdig om det. Selv har jeg altså hatt skjegg de siste par årene. Og før det så hadde jeg konstant tredagers skygge. Helt glatt ser jeg ut som en drittunge for å være helt ærlig og jeg trives absolutt ikke med helt glattbarbert.

Skjegg er og har vært et symbol for manndom. Og helt tilbake for hundre tusen år siden så har mannen vært opptatt av å pleie skjegget sitt i følge hulemalerier.

Skjegg har også vært sterkt knyttet til religiøse ritualer. Gjennom sjamaner så manet man ånder ut av skjegget til folk for deretter å kutte det slik at man ikke slapp åndene tilbake igjen i skjegget.

I det gamle egypt fant man også ut at skjegg og kroppshår hadde rang knyttet til seg. Jo mindre hår man hadde, jo høyere opp på rangstigen befant man seg altså.

Og i dag er det litt hipp som happ hva som er vanlig, men det er i alle fall delte meninger om dette fortsatt. Så hva er egentlig greit i dag? Er trenden med hipsterskjegg på vei ut? Er det tredagers skygge som gjelder? Eller er det kort velstelt hår i ansiktet som er det beste? Glattbarbert eller fullskjegg?

Og blir skjegg bedre med alderen? Er det greit med sølvstenk i skjegge som en halveis julenisse, eller er det innafor å farge skjegget? Må man gå til barberer eller tar man skjegget selv? Hva er så ditt beste skjeggtips til stell av skjegget? Sleng gjerne inn en kommenter eller flere.

Selv foretrekker jeg sølvstenken både i ansikt og på hodet. Jeg synes det gir meg litt sånn distingvert look. Men jeg er da sannelig ikke sikker på hva som er innafor.

Dette var et par tanker rundt dette med skjegg. Jeg har heldigvis selvtillit nok til å gå med akkurat det som måtte passe meg til enhver tid, men det hadde jo vært morsomt å høre litt hva andre mener om saken?

Selv skal jeg passe på å la det gro litt ekstra i julen slik at jeg lett kan gå for å være en halvjulenisse eller en slags låvenisse på julaften. Da trer jeg inn i rollen som julenissens hjelper med sølvskjegg og sekk med gaver til nære og kjære!

Dere vil nå finne meg på #bloglovin i tillegg til på hverdagsaktiv sin side på Facebook. Også på instagram @hverdagsaktiv.

Ønsker dere alle en nydelig førjulstid

Mvh Willy

 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

2 thoughts on “Skjeggenisse!

  1. Jeg sier til mannen min, skjegg er helt greit. Han kan gjøre som han vil. Men jeg vil ikke ha de hårene i nærheten av meg nei!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top