Lønn i himmelen? Ikke tale om!

 

Bruker du kroppen din riktig? Eller brenner du alt krutt i tide og utide? Er du av den typen som har mer tid til andre enn deg selv? Har du tenkt at bare jeg gjør noe fint for andre, så får jeg min lønn i himmelen?

Slutt med det!

Har du hørt ordtaket “man kan ikke gjøre alle til lags” eller som nevnt over, “man vil få sin lønn i himmelen?”

Det er meningsløst å vente på at man våkner en morgen og oppdager at man er død. For så å forsøke å si til seg selv at “endelig kan jeg slappe av” Satt på spissen, selvsagt. Men seriøst folkens, man kan IKKE ta vare på andre før man tar vare på seg selv. Det handler overhodet ikke om egoisme. Det handler heller ikke om å være vanskelig og egen. 

Det handler om DIN EGEN HELSE!

Mange sliter så mye med smerter, tanker og ulike selvfølelsesvansker at dem FORSTERKER egen sykdom eller vansker. Mange sliter veldig med at ens egen dårlige samvittighet KNUSER fornuften som ber deg ta en pause å kun fokusere på deg selv.

Vår dårlige samvittighet er mange ganger årsaken til at vi går fra PLAGER TIL SYKDOM.

Hva i svarte svingende er poenget med å la fasaden vår komme foran egen helbred?
Hva i himmelens navn tenker vi på når andres krav og forkvaklede ønsker, meninger og noen ganger manipulative egenskaper, OVERDØVER ditt liv, familie og evne til å leve godt?

Hvorfor lar vi vår søken etter falsk selvrespekt, heder og ære som aldri kommer, aksept og forståelse fra omgivelser man ellers aldri får kjærlighet fra, ØDELEGGE VÅR EGEN LIVSKVALITET?

Jo, fordi vi verdsetter oss selv til mindre verdt enn våre omgivelser. Fordi vår egen samvittighet tvinger oss til å måtte hele tiden kunne være på topp. Å måtte være perfekt. Ikke vise seg svak. Spesielt ille er det hvis man har opplevd ting i livet som gjør at man trenger litt mer aksept og forståelse enn mainstream befolkning.

Dagens søken etter det optimale, vår søken etter å ikke vise seg svak, er for mange en betongklump i kroppen som truer vår egen livskvalitet, selvfølelse, psykiske og kroppslige helse, og i noen tilfeller ens egen eksistens. Dette er uholdbart!

Hvor ble det av vår evne til å stole på vår egen fornuft, samt stole på at før vi kan hjelpe andre så må vi faktisk hjelpe oss selv. Burde vi ikke nå etter hvert bli mer fokusert på at vårt eget liv skal være best mulig? Burde vi ikke etterhvert kvitte oss med vår konstante dårlige samvittighet? Fordi det selvsagt ikke er fornuftig å bli syk bare for å tekkes vår dårlige samvittighet.

Det er ikke egoistisk å gi litt mer faen i det i livet som er negativt, enten det er folk, oppgaver eller ting man ikke får gjort NOE med.

Det er IKKE egoistisk å kreve samarbeid for å avlaste hverandre når hverdagen er tung.

Det er IKKE egoistisk å gi mer F i andres krav om det perfekte. Det er IKKE egoistisk å kvitte seg med vaner som gjør deg syk på grunn av ensidig fokus på det å være såkalt vellykket hele tiden.

Fuck det som gjør deg syk. I DAG ER DAGEN du tar tilbake eget liv! I dag er dagen du begynner å ta hensyn til deg selv! I dag er dagen du krever i stedet for å bli avkrevd. I dag er dagen da DÅRLIG SAMVITTIGHET SKROTES PERMANENT!

I dag er dagen da dine tanker, ønsker, selvfølelse og egenverd løftes opp og frem. Fordi det ikke er god helse i det å tvinge seg selv til det motsatte. Ikke la NOEN ELLER NOE stå i veien for din viktige helse, enten det er sykdom, både fysisk eller psykisk. Ikke la noen eller noe ta fra deg ditt liv, din frihet eller egenverd, din selvrespekt eller selvbilde. Fordi DU er mer verdt for deg selv enn andre. Og når du skjønner og aksepterer det, ja så vil du også bli sterk nok til å kunne gi av deg selv på en bedre og mer effektiv måte enn før. Vi trenger ikke å vente til vi får vår lønn i himmelen. Ikke pokker om jeg skal det i alle fall.

Life is SUPPOSED to be good!

Mvh Willy 

Link til vår facebookgruppe her 

#hverdagsaktiv #motivasjon #helse #aktivitet #egenverd #selvbilde #psykiskhelse #helsefordeler #livet #livsglede #respekt #samvittighet

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

8 thoughts on “Lønn i himmelen? Ikke tale om!

  1. Flott og sterkt skrevet. Et viktig og høyaktuelt tema som burde vært mer i fokus. Hvor mange selvbilder skal ødelegges? Hvorfor skal liv og helse ofres i et meningsløst statusjag ? Sosiale medier har negative og positive sider. Du og det du skriver er blant de positive. Stå på…

  2. Herlig skrevet og så viktig. Jeg får lyst til å rope dette ut som du har skrevet på slutten der… helst på min arbeidsplass… og jeg er så hjertens enig med deg om å gi litt mere F, men jeg har ikke vært modig nok til det. Jeg har løpt rundt for å gjøre andre til lags, og nå, har jeg igjen for det, nei… så jeg skal gjøre en endring og bli modig nok å stå for det og stå opp for meg selv<3 Tusen takk for et engasjerende innlegg:))

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top