Trening med mening

 

I dag startet dagen med snekring igjen. Dette er jo en perfekt måte å få trening, samtidig som man får utløp for både de kreative sidene av en selv, men også får utforske de mer mannlige handyman skillsene man har opparbeidet seg over et langt liv.

Visste du forresten at hvis du gjør noe du aldri har gjort før så lærer du noe nytt? Og visste du at du potensielt da lager inntil 250 000 nye nerveforbindelser i hjernen? Og hvis du tenker litt logisk da så har du altså ikke bare fått fysisk aktivitet, men også trening for hjernen. Dette vil kunne være med å både gjøre deg smartere, men også kunne forebygge noen demens lidelser i fremtiden.

Så ikke utsette det du aldri har gjort før, men søk stadig nye utfordringer som krever noe av både kropp og sjel. Da vil trening med mening kunne ha full effekt.

Selv har jeg jo snekret før så det er i så måte ikke noe nytt for meg, men jeg har aldri laget benker utenfor. Og det fant altså jeg ut at jeg måtte lage. Eller, egentlig var det min kone som fant det ut og sørget for at jeg fikk den nødvendige treningen både for kropp og sjel. Sånn litt for å forebygge ytterligere demenssymptomer som hun sa da hun gav meg oppdraget. 

Vel, så da var det bare å gå igang å handle inn mer material og begynne å regne, sage og skru. Fort gjort. Og det jeg selv ikke fikk til tok altså min kone seg av.

Men resultatet er vi begge fornøyd med. Og her sitter jeg altså å nyter både solnedgang,  iskaldt øl og ekstrapoeng for happy wife, happy life!

Enjoy life!

Mvh Willy

 

#snekker #handy #trening #hverdagsaktiv #motivasjon #aktivitet #helse #utebenk #hage #hus #hjem

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

One thought on “Trening med mening

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top