ALT ER ØDELAGT!

 

Du vet, den følelsen når du kjemper din livs kamp om å kvitte deg med håndtakene rundt livet. Du er godt i gang og har gått fra traktordekk rundt magen til, ja litt mindre traktordekk. 

Og som om det ikke er nok så har du faktisk fått trent relativt bra siste uken. I alle fall såpass at du har grunn til å kjenne deg aldri så lite stolt. Vekten har jo krøpet nedover relativt bra siste uken. Det vises på badevekten iallefall, om det ikke synes i speilet. 

Alt i alt har det vært en god periode med god motivasjon og fremgang. 

Det er da det skjer. Det som du forbannet deg på ALDRI skulle skje igjen. En jævel kledd i kakaopulver og nøtter sniker seg inn på deg i et feigt bakholdsangrep inne på Kiwi. Lydløst som en ninja fikk fandenskapet lande nærmest ubemerket i handleposen. Som en sniksoldat gjemte dem seg i mellom grønnsaker, knekkebrød og salathodet. Godt kamuflert under kaffeposen. I stillhet ligger dem der og venter på å slå til. 

Vel hjemme fisker du frem varene. Du aner en uhyggelig tilstedeværelse, men velger å riste det av deg. Så! Slår de til i et koordinert angrep. Frem fra kaffeposen river de av seg papiret! Naken kaster de seg mot deg og havner raskt og effektivt inn i gomlemaskinen. Du forsøkte, men klarte ikke stå i mot spesialsjokoladene som TVANG SEG forbi forsvarsverkene dine. Du prøvde å kontrollere mengdene med angrep, men gomlemaskinen måtte tygge for livet for at du ikke skulle miste pusten. Hadde det ikke vært for en stor flaske Cola som du effektivt skylte ned sjokoladene med, er det ikke sikkert det hadde gått.

Bølge etter bølge med feige angrep fra brus, nøttesjokolade og melkesjokolade fylte nå kroppen min. Jeg måtte bare innse det. 690 gram sjokolade og en og en halv liter cola hadde tatt knekken på meg. 

Sliten og med svært dårlig samvittighet sank jeg ned i stolen. Men også en aldri så liten tilfredshet inne i belønningsenteret i hodet.

Er det mulig? Hva i all verden tenkte jeg på? Det første som slår en er at nå er ALT ØDELAGT. de 8 grammene jeg hadde tatt av er nå tidobbelt tilbake igjen, godt plassert rundt livet. Det som var traktordekk er nå blitt til bulldoserdekk. Det som var kjærlighetshåndtak er nå blitt til digre tønner rundt livet som i allefall ikke kan gripes med en hånd. Kjærlighet eller hat som har tatt plass der? 

Så sitter man der da. Utslått og beseiret. Småkvalm og lei seg. Man tenker at nå er det kjørt. Kan like gjerne gi opp hele prosjektet. Men NEI!

OPP FRA ASKEN og ruinene av det  som var et nederlag, stiger krigeren Tor med hammeren! Herskeren og kongen av motivasjon, selveste Poseidon. Som en fugl føniks stiger KAMPLYST OG SEIERSVILJE opp fra nederlagets slagmark. 

Alt er ikke ødelagt fordi man gikk på en smell. Man kan tape et slag, men det betyr ikke at man taper krigen!

Raskt reiser jeg meg og går resolutt ut på badet. Ser på badevekten og innser kjapt at det ikke er noe forskjell fra i går. Hah! Sjokoladefanden fikk inn noen slag, men klarte IKKE å knekke denne karen.

På tide å foreta et hevnangrep. Jeg kledde meg raskt opp i mine samurai treningsklær, snørte på meg ninjaskoene, trakk på meg hjelmen i bomull på hodet og skred til verket. Selvsikkert åpnet jeg ytterdøren og gikk i krigen. Jeg løp i en time og var kjempefornøyd. Jeg hadde slått tilbake!

Jeg innså raskt at alt ikke er ødelagt fordi om man går på en sjokoladesmell i ny og ne. Det er først hvis man ikke slår tilbake med økt aktivitet og trening, samt at snopeninjaene får dominere hverdager, at det begynner å bli fare på ferde. Her er det vi slår tilbake mot slike feige angrep.

Men, det er også viktig å kunne nyte litt av og til. Hvis vi ikke det kan, så blir kanskje de tapte slagene nok til at vi også taper krigen.

Masse gode ønsker til alle

Mvh Willy 

#sjokolade #godteri #selvkontroll #snop #livsstilsendring #livsnyter #livet #livsglede #måtehold #aktivitet #hverdagsaktivitet 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

One thought on “ALT ER ØDELAGT!

  1. Og jeg som trykte i meg minst 500g smågodt i dag. Fordi jeg skulle se Ålesund banke Viking, og United slå Juventus! Da var det ikke helt verdt det likevel! Ninja drakten på i morgen, selv om menn i tights egentlig ikke skremmer noen slik som en ekte ninja gjør:p

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top