Hvordan promoterer du bloggen din?

 

God kveld folkens!

 

Som en liten oppfølging til gårsdagens innlegg om rosabloggens mulige død som dere finner her,

Jeg vil først takke for alle gode svar i gårsdagens innlegg. Jeg fikk svart litt sent og det beklager jeg selvsagt, men slik er det nå engang når man har mye på seg 🙂

Så vil jeg i dag sette litt fokus på hvordan man promoterer egen blogg. Hva er deres favorittplasser for egen promotering av bloggen og finnes det gode verktøy for å gjøre dette på en god måte?

Selv vil jeg jo tro at bare man skriver interessante ting som folk leser vil det være nok i seg selv, men jeg ser jo at det postes villig på sosiale medier og på andre steder. Selv bruker jeg jo sosiale medier mye til dette, men er egentlig usikker på effekten av slikt all den tid antall lesere ikke heves noe særlig. Hva er deres erfaring?

Hva er deres favoritter for promotering av bloggen og hva bør man absolutt styre unna?

Sleng ut kommentarer folkens

 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

6 thoughts on “Hvordan promoterer du bloggen din?

  1. Jeg poster litt på Facebook, men ellers ikke noe særlig andre steder. Merker egentlig ikke noe voldsomt oppsving av det.. 😀 he-he.. Av og til lager jeg litt “reklame” på Instagram, men det er mer sjelden 🙂

  2. Kjekt at du kommer med et slikt innlegg. Håper mange bidrar.
    Jeg er ikke så aktiv for tida, men deler gjerne.

    Jeg har laget Facebookside og inviterer folk til å like siden. Da når du de når du legger ut neste innlegg. Samtidig kan du be folk om å anbefale facebooksiden din for å få publisitet. Du kan også kommunisere med følgere der.

    Da jeg begynte å blogge, skreiv jeg nesten hver dag. Det blei for stress. Og går gjerne utover kvalitet på innlegg. Etterhvert valgte jeg å skrive sjeldnere. La mer arbeid i innleggene og valgte å reklamere de viktigste innleggene mine på Facebook. Det kostet litt, men det ga meg flere å invitere til facebooksida.

    Jeg er virkelig lei av alle de som poster click baits på Blogg Norge og andre sider. Slik som mange gjør det der, tror jeg virker mot sin hensikt. Da er det bedre å faktisk være tydeligere på hva innlegget handler om. Mange overvurderer hvor interessante de er…

    Og så bør bloggere ta livet av begrepet influencer. La oss heller være forbilder og gode rollemodeller.

    Og så er det et godt grep å poste lenke til innlegg i Facebookgrupper hvor innlegget ditt kan være interessant. Eks. Om skole i et forum for lærere. Da må en huske at en poster innlegget på egen side først, deretter deler innlegget og inviterer de som liker det.

    Mer vet jeg ikke. Jeg jobber ikke nok med bloggen min. Ønsker gjerne å bli lest, men det tar nok tid å bygge opp et fast publikum.

    Du har en god og meningsfull blogg. Gleder meg til å se hva folk skriver til dette innlegget.

    1. Hei Øyvind. Er så enig i det du skriver. Innhold er viktig. Svært mange gode tips her og dem tar jeg med meg!
      Ellers takk for svært hyggelig kommentar. Stå på med din gode blogg!

  3. Da jeg just hadde startet, delte jeg innleggene mine på veldig mange grupper på fb jeg var med på. Nå er jeg nesten sluttet med det, deler det på min egen tidslinje og en gruppe. Hos meg er det veldig forskjellig mottakelse etter hva jeg skriver om.Noe er mer populairt og da blir innlegget delt veldig mange ganger. Klarer ikke alltid å forutse hvordan et innlegg vil slå an. Tror også det betyr mye hvordan man åpner. De første setninger må fenge og si nok om innlegget til at de ønsker å lese videre. Jeg er også fremdeles på prøvestadiet. Prøver, feiler, og lykkes innimmelom!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top